subota, 4. veljače 2012.

Kruh od 5 vrsta brašna

Zima je ovih dana pokazala svoje pravo lice, hladno je i to pošteno i koliko god ne volim zimu u redu je da je zahladilo, ipak je nekako zdravije od tople i blage zime.

Ono što nije u redu je hladni vjetar koju hladnoću čini još hladnijom, koji probija kroz svaku moguću odjeću i od kojega se zalede i zacrvene nos i uši :), e taj vjetar baš ne volim i on je najveći razlog zašto ovih dana vrijeme najradije provodim negdje unutra, zašto u stanu ne gasim grijanje skoro niti tijekom noći i zašto još i više nego inače volim tople mirise koji se šire iz pećnice. Posebno mi je lijepo kada zamiriše domaći kruh.

Kruh već odavno ne kupujem ili vrlo rijetko kupujem, prvo sam ga se bila sasvim odrekla, ali nije išlo. Nedostajao mi je uz obrok ili kao obrok, a i ljubav prema dobrom kruhu je jednostavno tolika da sam zaključila da nema smisla potpuno ga se odreći i ostatak života patiti :). Stoga sam počela povremeno sama peći kruh, kada je neka prigoda, kada ga se uželim, ....., sama iskombiniram ono što želim i koliko želim i eto finog domaćeg kruha ili peciva na stolu.


Jučer je Zagreb pomalo zabijelio snijeg koji niti danas ne posustaje. Iako stalno pada  nije ga još uvijek toliko koliko je opet  vjetra i hladnoće. Tako sam jučer ujutro otišla na posao, a tamo, nikako se zagrijati, kako god mi namjestimo "klimu" tako puše hladno, kako se približim kojem hodniku, liftu, prozoru, puše hladno, uz to sjedim do prozora i do klime......što reći, smrzla sam se. Uz topli čaj koji sam imala kraj sebe na stolu cijelo vrijeme mi se vrtio po glavi neki domaći kruh, onako mekan iznutra, hrskava korica izvana, domaći, miriše, ......,pa dobro,  navečer sam doma, ide vikend, ...., ispeći ću kruh.



Odlučila sam se na kruh od 5 vrsta brašna. Spominjala mi  je prijateljica nekoliko puta kako je pekla kruh od 5 vrsta brašna, stalno uz napomenu "joj, moram ti poslati recept". Recep još nije stigao pa sam ovaj put odlučila sama iskombinirati brašna,a kada dobijem recept napraviti ću jedan primjerak i po originalu : )

Doma uvijek imam brašna i to više vrsta. Tko god mi dođe i to primjeti ne prestaje se čuditi što će meni toliko vrsta brašna, što će meni uopće brašno, pa kada još kažem da pečem kruh onda se tek čude i čude. Na to više uopće ne reagiram , a i ovaj put krenula sam prema mome ormariću sa brašnom i na vagu su stali : bijelo brašno, graham, raženo, kukuruzno, i, ...., tapioka brašno. 





Tapioka brašno je moje 5.-to brašno koje sam dodala, brašno koje sam kupila kada sam bila u Beču (ovdje ga nisam nigdje našla, a u pokušaju da sama sameljem tapioka perlice skoro sam uništila mlinac, a perlice su ostale kakve su i bile). Zanimalo me ovo brašno i zanimalo me kakav okus će dati u kruhu i ovo je bila prilika da ga isprobam. Dakle, kombinacija brašna je tu, odlučila sam da će kruh biti kao "francuz" da nema previše sredine jer koricu ipak malo više volim :). Iako je neko pravilo da se sva brašna ne stavljaju u jednakom omjeru ja sam napravila upravo to i ovaj kruh je nastao ovako: 


(Količina je za 2 tanja francuza) 

- 100 g bijeloga brašna

- 100 g graham brašna
- 100 g raženog brašna
- 100 g kukuruznog brašna
- 100 g tapioka brašna
- 1 žličica soli 
- 3 žlice maslinovog ulja 
- 20g (pola kockice) svježeg kvasca 
- 1 žličica šećera 
- 1 žličica bijelog brašna 
- 300 ml mlake vode (100 ml + 200 ml)

- U 100 ml mlake vode izmrviti kvasac, dodati žličicu šećera i žličicu brašna, dobro promiješati i staviti na toplo mjesto oko 15-tak minuta da se diže 
- Sve vrste brašna staviti u posudu, dodati žličicu soli i sve promiješati 
- Kada se kvasac digao dodati ga u posudu sa brašnom i umješati
- Dodati maslinovo ulje i umješati ga 
- Zatim tijesto mijesiti mikserom sa nastavcima za tijesto na najmanjoj brzini i polako dodavati mlaku vodu (do 200 ml) dok tijesto ne bude elastično i nastaviti još oko 5 minuta. 
- Tijesto prekriti krpom i ostaviti na toplom mjestu da se diže cca 1 sat
- Zatim uzdignuto tijesto premijesiti na pobrašnjenoj površini i formirati ga u željeni oblik (ja sam radila tanju štrucu, kao francuz)
- Ponovno ga prekriti krpom i ostaviti da se diže još oko 30 minuta 
- Pećnicu zagrijati na 200 stupnjeva, kruh premazati sa malo maslinovog ulja i po želji lagano posuti brašnom. 
- Peći ga oko 30 minuta 

Mirisi iz pećnice se šire još dok se kruh peče, sada samo treba čekati da bude gotov i da ga se degustira :)
Kada je kruh gotov zamotati ga u lagano vlažnu krpu i ostaviti da se hladi. 
Nakon 15-tak minuta spreman je za uživanje: 




Graham brašno je malo povuklo u okusu i najviše se osjeti, kukuruzno ne tako okusom koliko se kukuruzna zrnca osjete pod nepcem, ali i tapioka brašno se osjeti. To me zanimalo, osjeti se svojim specifičnim okusom pa i mirisom, ali ne prevladava.  
Korica je naravno krckava, a sredina se vidi, čim su tu "rupice" meni je dobra :)



Sa čime ćete iskombinirati ovaj kruh ovisi samo o vama i vašim željama, sve sa njime ide, baš sve. A ovaj namaz koji sam mu ja dodijelila ipak ćete upoznati u nekom slijedećem postu... :) 






Dok uživamo u finom kruhu mala obavijest. Redizajn bloga je krenuo i dok se mi ovdje susrećemo" tamo u pozadini "radovi su u tijeku" :), ali uz mogućnost da se ponekad i ovdje sve malo blokira ili bude zbrčkano. Navratite li baš u to vrijeme unaprijed vam se ispričavam, za koji dan sve će opet biti u redu i - malo drugačije :)


33 komentara:

  1. Kolko krasnog brašna, ja vjerujem da ovakvo tijesto od nekoliko vrsta brašna može biti fenomenalno i bolje od onog od 1 vrste brašna, i ovaj kruhić je čisti dokaz :)
    Nas je potpuno zameo snijeg, nismo autom mogli do trgovine, tako da nam kuhinja također miriše na domaći kruh danas :) Obožavam ovaj snijeg, samo što ne volim ovu groznu hladnu buru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se sviđa ovaj kruh. I ja volim kada je više vrsta brašna, nekako mi je kruh tada puniji i ukusniji.
      Nadam se da je bura pomalo prestala i da uživaš u snježnim radostima !

      Izbriši
  2. Sjajno Branka!!Volim ovakav hleb!Sve sastojke imam i znam,jedino ne znam kakvo je to tapioka brasno.Probala bih da ga napravim:)Pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se kruh sviđa. I ja sam tapioka brašno sada prvi put probala, ima malo specifičan okus ali meni se sviđa. Hvala ti !

      Izbriši
  3. Obožavam domaći hleb i ovaj mora da je fenomenalan!

    OdgovoriIzbriši
  4. Uvijek sam u potrazi za savršenim receptom za kruh, stalno isprobavam razne recept da nađem onaj koji mi najviše odgovara. I tvoj ću probati, izgleda mi prekrasno, super!

    Hvala na receptu, pusa i veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti i biti će mi drago ako isprobaš i ovaj kruh i ako ti se svidi. Ja ću svakako i dalje kombinirati :) . Veliki pozdrav ti šaljem !

      Izbriši
  5. I ja jako volim domaći hleb i kombinujem različite vrste brašna ali sam dosad stigla do 3.Kradem ideju ali bez tapioke:))super ti je hleb:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se kruh sviđa i da ćeš ga isprobati, nadam se da će ti se svidjeti. Znam da je teško nabaviti tapioka brašno, ali može sigurno i bez njega. Hvala ti !

      Izbriši
  6. Krasan ti je kruh, i baš volim da je sa više različitog brašna, a obožavam graham brašno, nekako miris lupina pšenice mi je poseban. Vjerojatno mi je u mozgu zapisan taj miris, moji pradjedovi su imali mlin i kao dijete nagledala sam se te divote.

    Vidim da su se greške na blogu popravile!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Dunja, drago mi je da i ti voliš kada je kruh sa više vrsta brašna. Moj favorit je još uvijek kukuruzno i u zadnje vrijeme raženo brašno iako mi je i graham dobro.
      Greške pomalo rješavam.... :)

      Izbriši
  7. Odlicno izgleda i sigurno je jako zdrav. Ocekujemo novi imidz bloga uskoro ;-)

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan način za zagrijati se, a vjerujem da je i kruh bio jako ukusan. Drago mi je da nemaš više tehničkih problema na blogu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti i drago mi je da ti se kruh sviđa.
      Greške se pomalo rješavaju, nadam se da će ubrzo sve štimati.

      Izbriši
  9. I ja jako volim da pravim hleb i da se igram sa raznim vrstama brasna. Ovaj je odlican! Bas zanimljivo sto si se setila i tapioka brasna. Ovde kod nas nema cak ni tapioca perlica za kupiti... :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se kruh sviđa. Tapioka niti ovdje nije česta, znam samo jednu trgovinu u Zg gdje se može naći, ali vjerujem da će kao i sve ostalo ubrzo biti i šire dostupna. Hvala ti !

      Izbriši
  10. Sad si me navukla na ovo tapioka brašno, u nas ga nema kupiti i baš me zanima kakvog je ukusa i kakav je konačan rezultat dao kruhu. Sviđa mi se ideja s 5 vrsta brašna :) I sviđa mi se šta je francuz, i mi više ipak volimo koricu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Maja, drago mije da ti se kruh sviđa. Korica mi je uvijek bila draga i evo tako je i ostalo. Brašno tapioke je pomalo specifičnog okusa, meni se sviđa.

      Izbriši
  11. Draga Branka, kruh ti je prekrasan i tako zanimljiv! I ja uvijek imam doma raznih vrsta brašna, a u zadnje vrijeme su me oduševila eko brašna iz Dm-a, kukuruzno i integralno. Jučer je bilo i ovdje kod nas tako hladno da mi se nije dalo izlaziti do dućana po kruh, pa sam ga odlučila ispeć, koristila sam najviše raženo, zatim integralno, oštro i kukuruzno brašno. ma nema do domaćeg kruha, a baš me zanima to tapiokino brašno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super Nevena, i tvoj kruh jako dobro zvuči, super si iskombinirala brašna. I ja volim ova iz DM-a i ponekad i sa njima ispečem kruh ili pecivo. Tapioka brašno je pomalo specifičnog okusa ali meni se sviđa. Drago mi je da ti sve sviđa i moj kruh i hvala ti !

      Izbriši
  12. Draga Branka uvijek me iznova oduševiš genijalnim kombinacijama,tako je i ovaj kruh nešto što bih odmah poželjela probati..veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga Nely , drago mi je da ti se ovaj kruh sviđa ! Veliki pozdrav ti šaljem !

      Izbriši
  13. Odlično izgledaju kruhovi. Rado bih probala jednu fetu u kombinaciji s nekom tvojom finom marmeladom...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se kruh sviđa, vjeruj mi da i sa marmeladicom ide jako dobro :)

      Izbriši
  14. Hvala za recept! Izgleda jako fino :)))
    Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na posjeti ! Drago mi je da ti se kruh sviđa.

      Izbriši
  15. Tako i ja razmišljam o finoj hrani koja će me ugrijati kada se vratim promrzla s posla. Odličan kruh, jako mi se sviđa kombinacija brašna!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Monika, drago mi je da ti se sviđa kruh i kombinacija brašna. Po ovoj zimi najbolje griju topli čaj i fini topli zalogaj :)

      Izbriši
  16. Dobar ti je ovaj kruh, dapače fenomenalan je.Ko ne bi voli domaći kruh.Međutim, moj problem je što se ne znam kontrolirati.
    Kada stavljam u kruh kukuruzno brašno onda ga obvezatno pofurim velom vodom, izmiješam i ostvim da se ohladi. Poslije dodajem ostala brašna, i sve radim kao i ti ovdje. Sljedeći put probaj, to ti djelije kao starter. Kao ovdje.
    Što se tiče bloga, nestalo je onih problema a jedva čekamo i novo ruho!

    OdgovoriIzbriši
  17. Divan post, fantasticne slike. Hvala za ovaj zanimljiv recept.

    OdgovoriIzbriši
  18. ja isto nešto isprobavam sa više vrsta brašna, divna je ova tvoja kombinacija i vjerujem da bi mi se jako dopala

    OdgovoriIzbriši
  19. Jako mi je zanimljiva ova kombinacija brasna, a hlebic ti super izgleda. Mogu zamisliti kako se divan miris sirio kuhinjom dok se pekao.
    Ljubim te!

    OdgovoriIzbriši