subota, 15. ožujka 2014.

Proljetni muffins

U ovomjesečnom krugu blog igrice Ajme koliko nas je koju je pokrenula monsoon, draga Mirela sa bloga Kruha i igara za temu nam je zadala – zob !


Ako mene pitate,  prava tema u pravo vrijeme obzirom da sam zadnjih tjedana u nekoj fazi „zobomanije“ :) Zob i zobenu kašu sam uvijek voljela, za hladnijih dana je često za doručak i najviše uživam u njoj kada je topla i mirisna, a to znači da joj obavezno dodam malo vanilije i cimeta uz neko voće. Razno voće ću iskombinirati sa zobenom kašom, jabuke prije svega , bobičasto voće, šljive, sve u svojoj sezoni, ali i mago, uvijek, ta kombinacija mi je tek posebno draga. Oh, pa lijepo sam se raspisala o zobenoj kaši koju danas uopće nisam niti pripremila :)  Za danas imam muffine, od zobenog brašna, sa rogačem, narančom, …..i malo zobenih pahuljica :)








A zašto sam ih nazvala „Proljetni muffins“ ? Možda zato što nisam baš maštovita kada treba dati ime kolaču ili jelu koje sama iskombiniram tako da mi je i sada bilo poprilično teško složiti ime koje će uključiti i zob i rogač i naranču, a da to ne budu "Muffins sa zobenim brašnom, rogačem, narančom..... :)  A proljeće samo što nije stiglo, lijepi dani nas prate u zadnje vrijeme, toplo je , pomalo se bude i mirisi, bude se i vesele boje,  plac je prepun mladog povrća i salata, budi se i želja za promjenom zimske prehrane. Teža hrana postaje pomalo „out“ i sve češće na stolu želim nešto laganije i zdravije. Tako je i sa slasticama, teško da ću ih se ikada odreći, ali za promjenu napraviti i probati nešto drugačije svakako sam spremna. Tako sam promislila i smislila ove muffine, koji su mi se odlično uklopili u ovo proljetno vrijeme, pa onda neka i budu „proljetni muffins“ :)

Zobeno brašno po prvi put koristim, priznajem da je tema igrice bila  „okidač“ da krenem prema polici sa zobenim brašnom i da ga konačno isprobam. Rogač jako volim i odmah sam promislila kako ću ga ovdje ukomponirati. Do sada sam ga uglavnom radila sa jabukama i grožđicama, ali znam da se jako lijepo slaže i sa narančama. Preostalo je još naći neke omjere za sve sastojke i priprema muffina je mogla krenuti. Umjesto muffina mogla je biti bilo koja druga forma, bez posebnog razloga i promišljanja muffini su mi prvi pali na pamet i odlučila sam pri njima i ostati. Uzela sam vesele košarice sa bubamarama da se i uz njih razveselimo proljeću, a možda donesu i neku srećicu :) 








Za prvi put napravila sam 6 muffina, ali kako nemam kalup za 6 pekla sam ih u kalupu za 12 muffina tako što sam ispunila srednji dio kalupa.

Proljetni muffins
(za 6 komada) 

- 100 g zobenog brašna
- 50 g mljevenog rogača
- 2 žličice praška za pecivo
- 80 g smeđeg šećera
- 1 vrećica vanilin šećera
- 1 jaje
- 100 g maslaca
- 100 ml mlakog mlijeka 
- 6 + 2 žlice marmelade od naranče
- 2 žlice zobenih pahuljica


- Maslac otopiti i prohladiti
- Brašno, rogač i prašak za pecivo pomiješati
- Jaje, šećer i vanilin šećer mutiti mikserom nas najvećoj brzini dok ne postane pjenasto
- Pomalo dodavati pomiješano brašno, rogač i prašak za pecivo i umješati ih kuhačom
- Paralelno dodavati pomalo tekućeg maslaca i mlijeka i sve skupa mješati dok se ne dobije gusta glatka smjesa
- Po 1 žlicu smjese staviti u svaku kalup za muffine
- Na smjesu staviti 1 žlicu marmelade od naranče (koristila sam domaću marmeladu od gorke naranče koju sam napravila po ovom receptu, bez obzira što su gorke naranče ostavila sam isti omjer šećera, ali sam izbacila limun tako da taj okus domaće naranče dođe do izražaja)
- Preko marmelade staviti još po jednu žlicu smjese
(smjesa sa brzo zgusne i moguće je da je kod stavljanja druge žlice već malo tvrđa, ali moći će se normalno  rasporediti)
- Peći u pećnici zagrijanoj na 180 stupnjeva, oko 20 minuta
- Zobene pahuljice lagano tostirati, u tavici, na srednjoj vatri , cijelo vrijeme ih mješati drvenom kuhačom
- Preostale 2 žlice marmelade od naranče lagano zagrijati da bude tekuća i njome premazati još vruće muffine i posuti ih tostiranim zobenim pahuljicama

Ohladiti i spremiti se za degustaciju ! :)






Dragi I.je bio prvi degustator, a ne, ne, nije ovo kolačić za njega, sve je u redu i sa proljećem i sa zobi i sa rogačem i sve je općenito  u redu, ali njemu se ovi muffini jednostavno nisu svidjeli.
Sve ok, ja sam drugi degustator, o da, da, ovo je kolačić za mene, ne znam da li je zbog proljeća ili zbog zobi ili zbog rogača, ali sve je u redu i meni se sviđa !

Tijesto je mekano, nekako nestane u ustima, nije preslatko, a obzirom na rogač pomalo je i gorkasto. Marmelada od naranči se uklopila doslovno idealno, već razmišljam kako ću drugi put iskombinirati  da stavim malo više marmelade :) 

Nakon mene trećeg degustatora nisu dočekali :), dva dana za doručak, ponijela za užinu, i gotovi su. Obzirom da mi se marmelada od naranči tako dobro ovdje uklopila svaki put bi ih prerezala i dodala još barem žličicu marmelade. 






Zdravi  ili ne, voljeli ove sastojke ili ne , meni su ovi muffini  baš dobro došli u ovoj "zobenoj" fazi :) ili za trenutke kada poželim neku slasticu a da je malo drugačija , pa eto malo i zdravija :)

Ovo je moja prva ulaznica koju šaljem Mireli za ovomjesečni krug blog igrice Ajme koliko nas je.


Broj komentara: 12:

  1. Divni su, sjedim i razmisljam, imam mljevenog rogaca, mogla bih ih napraviti. A i marmelada od narandze mi je omiljena :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Super su. Radim kombinaciju, rogača, pahuljica i jabuke, tako da vjerujem da su i ovi ukusni.

    OdgovoriIzbriši
  3. Zob volimo i koristimo. Odlicni su ti maffins :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Super su, sviđa mi se kombinacija s rogačem i marmeladom od naranče :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Iako nisam ljubitelj zobi ovi tvoji izgledaju jako dobro ili kako si i sama rekla proljetno.

    OdgovoriIzbriši
  6. I ja sam u fazi zobomanije,zajedno sa cerkom ! Davimo se u poridzu...sa medom i borovnicama i bananama. A jedva cekam da dodju maline jer one najbolje idu uz njega ! perfektni su ti mafni, svaki je isti...a naravno,kako bi Branka bez nekog njenog dzema ! Skoro sam otkrila bas te gorke pomorandze...divnes u u dzemu ! I jos nesto : sta je to rogac?

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovakvemafine cesto imamo za dorucak; niti moji djecaci ovo ne zovu kolacima! Zob volim dodati tu i tamo jer je zdrava.

    OdgovoriIzbriši
  8. Čim sam pročitala rogač u receptu odmah znam da je to za mene pravi kolač,prekrasno djeluju,vjerujem da su preukusni,bilježim si recept!

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja nisam neki ljubitelj zobenih pahuljica ali ovi muffini tako dobro izgledaju da bi ih rado probala :)

    OdgovoriIzbriši
  10. zob i rogač, jako mi se sviđa kombinacija :)

    OdgovoriIzbriši