utorak, 1. srpnja 2014.

Kuvarijacije - Bele mlečne kocke

U ovomjesečnom krugu blog - igrice Kuvarijacije isprobali smo recept drage Maje sa bloga Cooks and Bakes - Bele mlečne kocke.

Kada sam vidjela ove kocke kod Maje odmah sam znala i da ću ih isprobati, osvojile su me na prvi pogled, a sada kada sam ih i probala mogu reći i na prvi zalogaj. Bez pretjerivanja mogu reći da me odavno neki kolačić, neka slastica nije tako ugodno i pozitivno iznenadila !  Na prvi pogled vidjela sam prekrasne bijele, nježne, pomalo baršunaste kocke, vidjela sam i višnje i sirup od višanja koji se u cijelu kombinaciju savršeno uklopio. Vidjela sam nešto što mi se jako sviđa, toliko da sam ove kocke predložila za ovaj krug Kuvarijacija i bilo mi je jako drago kada su izglasane. A još draže mi je bilo isprobati ih što sam sa zadovoljstvom i napravila :) 







Osim što su ove kockice privukle mene i  što mi se sviđaju, znam i tko će ih obožavati :) Moja sestra je veliki ljubitelj sličnih mliječnih deserata, ali ovako nešto mislim da još nije probala, jako se veselim što ću čim prvi put otiđem u Dbk ove kocke napraviti samo za nju ! 

Prije nego što sam krenula u pripremu dobro sam pročitala recept, nekoliko puta. Jednostavno je, ali treba biti pažljiv, slutila sam da će trenutak dodavanja želatine u vrhnje biti blago kritičan, i dobro sam naslutila, ali o tome kasnije. Zapravo ne kasnije nego odmah priznajem da su moje kockice nastale iz drugog pokušaja. Ah, što se može, nekada jednostavno ne uspije iz prve :)  Uglavnom, osim čitanja recepta popratila sam i sve komentare gdje se također nalaze vrlo vrijedni detalji koji mogu pomoći kod pripreme kockica (da, nalazi se i ovaj da treba paziti kod dodavanja želatine u vrhnje pa opet....... :) ) 

U svakom slučaju, korak po korak, pa neka je i iz drugog pokušaja ja sam dobila divne mliječne bijele kocke. Recept, moja zapažanja, kao i jedna mala izmjena koju sam napravila su u nastavku.







Bele mlečne kocke

Sastojci:
za podlogu
300 ml mleka
50 g šećera
30 g griza

za fil
500 ml Imlek slatke pavlake (sve ostalo nije slatka pavlaka)
50 g šećera
2 kesice vanilin šećera
1 kesica želatina (10 g)

za preliv
malo džema ili slatkog od višanja, koji u nedostatku možete brzo napraviti od: 
150 g višanja (može zamrznutih, pola Frikom kutije)
75 g šećera



Imlek slatko vrhnje mi nije dostupno tako da sam koristila Z´bregov slatko vrhnje koje je isto tako ono pravo, neću reći da je jedno i jedino obzirom da se često oslanjam na ono Pilos iz Lidla i isto tako mogu reći da u potpunosti zadovoljava kvalitetom , a cijena mu je malo više prijateljska :) dok ostala vrhnja baš i ne koristim, ona biljna definitivno zaobilazim u širokom luku.  Za ovaj kolačić  izabrala sam Z´bregov vrhnje. 


Postupak:
1. Slatku pavlaku izvaditi iz frižidera i ostaviti neko vreme na sobnoj temperaturi pre mućenja. Treba nam hladna ali ne jako hladna.
2. Manji četvrtasti pleh podmazati uljem.
3. Skuvati mleko sa šećerom. Kad počne da vri polako sipati griz i kuvati na tišoj vatri nekoliko minuta. Vreo griz rasporediti ravnomerno po plehu i ostaviti sa strane.


Ove korake sam napisala točno kako piše, vrhnje je bilo oko 30 minuta na sobnoj temperaturi, pleh dimenzija 20*25 cm sam premazala uljem, griz sam skuhala po uputama i rasporedila po plehu. 
Probala sam skuhani griz i učinio mi se malo presladak, ali dobro, idem napraviti cijeli kolač pa zatim zaključiti da li je preslatko ili nije. 


4. U sasvim malom lončetu želatin preliti sa 3-4 kašike hladne vode, ostaviti da nabubri, pa ugrejati na najtišoj vatri da se sve otopi. 
5. Mikserom mutiti slatku pavlaku sa šećerom, pa kad je meko umućena, u tankom mlazu uliti rastopljeni želatin nastavljajući mućenje još malo. Izliti fil preko podloge od griza, poravnati ga, pa viljuškom napraviti šare.


Želatinu sam prelila vodom, nabubrila je i zagrijala sam je tako da sam mali lončić sa želatinom uronila u veći sa vrelom vodom i na laganoj vatri pomalo zagrijavala. Slatko vrhnje sam mutila i kada sam procijenila da je dovoljno počela ulijevati vruću želatinu , mutila dalje i ..........jooooojjjj, sve se zgrudalo ! Onako ružno, grude na jednu stranu, tekućina na drugu, sve zajedno........zna se gdje :( 

Ne odustajem, odlazim po novo vrhnje, ponovno ga držim oko 30 minuta izvan hladnjaka, novu želatinu prelijem vodom i čekam da nabubri. Ponovno  je zagrijavam tako da mali lončić stavljam u veliki sa vrućom vodom koju zagrijavam. Ovaj put , čim se želatina otopila prebacim je u šalicu i mješam žličicom da se opet ne stvrdne, ali i da se malo prohladi. Vrhnju dodajem šećer i miksam mikserom na najvećoj brzini 2 minute, vrijeme je za dodavanje želatine , dodajem je polako i stalno miksam, sve izgleda dobro, još jednu minutu miksanja i gotovo je. Ovaj put je uspjelo ! :) Izlijem fil preko griza i viljuškom napravim šare. 

6. Pleh pokriti plastičnom folijom da se po površini kolača ne bi stvorila korica i ostaviti nekoliko sati u frižideru. Seći na manje kocke, služiti rashlađeno, uz preliv od višanja.

Prekrijem pleh plastičnom folijom i smjestim ga u frižider. 

7. Za preliv od višanja - 150 g višanja i 75 g šećera kuvati na tišoj vatri, otprilike dok tečnost ne uvri na trećinu. Ohladiti

Ovdje je izmjena koju sam napravila i koju sam najavila Maji u komentaru, nisam pravila preljev od višanja već sam koristila domaći liker od višanja (liker od višanja sa rakijom) i dodala pokoju svježu višnju. 

Nakon cca 4 sata rezala sam male kockice, prelila ih likerom i dodala višnje.






Da, i probala sam ih :) i oduševila sam se :) . I dragi I. ih je probao, rekao je da sam ih odlično napravila, ali i da mu to nije baš najdraži kolač. Znam da bi on više volio vidjeti vrhnje u sladoledu, a višnje u savijači, ali i kockice su sasvim dobro išle dok su meni  i predobro išle :) 

Podloga od griza koja mi je na početku bila preslatka sada je bila skoro pa i neutralnog okusa, ali se odlično slagala uz "vrhnjasti" dio kockice. A taj dio od vrhnja je tako mekan i nježan, pravi baršunasti osjet. Očekivala sam nešto malo više želatinozno, ali nije tako, ne bih niti pretpostavila da je unutra želatina da ne znam da je tako. Višnje , preljev sa višnjama ili liker kao dodatak je savršeno odabran. Ozbiljan problem sam imala po pitanju samokontrole , kockica po kockica, pa opet kockica .... :) 

Kako najbolje uživati u ovom kolačiću, pa na primjer uz tanjurić kockica poslužiti i čašicu likera od višanja. Uz sve nesavršenosti u izgledu mojih kockica mislim da je kombinacija savršena :) 







Draga Maja , hvala ti puno na ovom receptu i mliječnim bijelim kockicama koje će sigurno biti na listi onih "jednom isprobane - puno puta ponovljene ! " 

Broj komentara: 13:

  1. Preslatke su kao kockice, a visnje iz likera su pun pogodak!:)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Branka, kolač a i cela slika je savršeno...mi ćemo večeras imati goste i ovaj kolačić će im biti poslužen .

    OdgovoriIzbriši
  3. eh draga moja, kockice su ti za pet plus...a liker uz njih pun pogodak

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivno izgledaju, a i prezentacija je fenomenalna:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Kockice savrseno izgledaju :) Nisam ranije nesto slicno probala, ali vjerujem da je kombinacija savrsena.

    OdgovoriIzbriši
  6. Baš su ti lijepo ispale, još s ovim finim likerom odlična kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  7. Nisam neki ludi ljubitelj mlijecnih deserata, ali moze proci -pogotovu sa visnjama i ovako divno ukrasene.

    OdgovoriIzbriši
  8. Divne su, a uz liker sigurno još bolje pašu!

    OdgovoriIzbriši
  9. Odlična kombinacija..ja volim sve mlečno i eto meni ideje!

    OdgovoriIzbriši
  10. Krasne su, na žalost nisam sudjelovala

    OdgovoriIzbriši
  11. Draga Branka,
    pre svega izvini što se tek sada javljam, tih dana sam bila na samom početku radova u kući, i u potpunom haosu u glavi :)
    Mnogo ti hvala što si predložila ovaj recept, i što si ga ovako temeljno istestirala :)
    Imlek slatka pavlaka je zapravo sinonim za mlečnu slatku pavlaku, pošto u Srbiji na tržištu ne znam da postoji neka druga (industrijska) a da nije biljna - tako da, drago mi je da si i ti koristila pravu stvar, po imenu mlečna pavlaka :) Meni je skoro glupavo da je tako zovem, deluje kao pleonazam, čim je nešto pavlaka trebalo bi da je logično da je mlečna, al' pošto tih biljnih ima bar 5 vrsta, a ovih "običnih" samo jedna (u Srbiji, ne znam za dalje), onda eto, naglašavam uvek koja i kakva pavlaka (mislim da treba) da se koristi...

    I divno sve izgleda, i sviđa mi se kombinacija sa višnjevačom, i blago tvojoj sestri što ima tebe za sestru :)

    <3

    OdgovoriIzbriši