petak, 28. studenoga 2014.

Savijača od korijena i lišća cikle i - pobjednik darivanja :)

U ovom krugu blog igrice Ajme koliko nas je koju je pokrenula monsoon draga Iva sa bloga "culinary postcards" za temu nam je zadala - Ciklu ! 

"Ajme koja dobra tema",  promislila sam čim sam ugledala da piše "cikla" koju jako volim. I odmah sam zamislila sva moguća jela i kolačiće u koja bih stavila ciklu, ali kako to često bude zamisli su jedno, a realizacija drugo i na kraju sam doslovno izvukla recept iz drafta, ovu savijaču od korijena i lišća cikle. To što je recept iz drafta ne znači da je savijača manje fina, meni je moram priznati bila i više nego dobra, ipak je sa omiljenom  mi ciklom :) 






Ciklu sam voljela kao dijete, a kako sam rasla tako sam je voljela sve više i više. Uobičajena salata od cikle je uvijek bila u našoj kuhinji i na našem stolu, baka ju je često sama radila, a ako nije bilo domaće onda je tu bila kupovna i meni je isto bila dobra. Navikla na kiselu ciklu na salatu iznenadila sam se jednom kada mi je teta poslužila pečenu ciklu, lagano posoljenu i prelivenu maslinovim uljem. Bila sam tada dijete, ali i sada pamtim taj okus koji mi je bio neobičan ali koji mi se i svidio, na iznenađenje odraslih sve sam pojela i samo rekla "ja baš volim ciklu" :) 

I tako sam  voljela i jela ciklu, odnosno korijen cikle, lišća nigdje nije bilo :) dok nedavno nisam šetala po tržnici i ugledam neko lišće sa crvenkasto-ljubičastim korijenom i na dnu.....cikla ! Oho, pitam odmah prodavačicu što ću sa lišćem, a ona samo kaže : " pa skuhajte ga i pojedite" :) Dobro, može , skuhat ću ga, ali ne baš samo skuhati, malo ću ga i ispeći , i svakako ću ga pojesti. I tako je osim same cikle, korijena, u savijači završilo i lišće cikle. 







Savijača mi je pala na pamet još dok sam bila na tržnici, odmah sam složila kombinaciju sa svježim sirom , dodala začine, ......., idemo je pripremiti :) 


Savijača od korijena i lišća cikle
(za 2 štruce) 

- 6 kora za savijaču
- 200 g korijena cikle
- 200 g lišća cikle
- 250 g svježeg sira
- 5-6 zrnaca kima
- 1 žličica muškatnog orašćića
- sol
- papar
- cca 1 dcl maslinovog ulja
- cca 1 dcl vode
- sezam za posipanje 

- Korijen cikle oguliti, prerezati na pola i staviti  na pleh od pećnice prekriven papirom za pečenje. Posoliti i lagano preliti maslinovim uljem. Pećnicu zagrijati na 200 stupnjeva, peći oko 30 minuta dok ne omekša 
- Lišće cikle oprati , staviti u posudu za kuhanje , preliti vodom i kuhati dok ne uzavri a zatim još oko 10-tak minuta dok ne omekša 
- Kim usitniti u mužaru 
- Kada je cikla ispečena/omekšala, izvaditi je iz pećnice i malo prohladiti, a zatim narezati na ploške
- Skuhano lišće cikle ocijediti od vode, prohladiti i nasjeckati na manje komadiće
- Za svaku štrucu savijače pripremiti 3 kore. Prvu koru premazati maslinovim uljem i vodom, staviti drugu koru i premazati je maslinovim uljem i vodom, staviti treću koru i na nju staviti pola količine svježeg sira i posuti ga sa mjevenim muškatnim oraščićem, zatim rasporediti pola količine narezane cikle i lišća cikle, posuti kimom, posoliti i popapriti po želji. Sastojke slagati na 2/3 dužine kore. 
- Zaviti štrucu i premazati je maslinovim uljem i vodom i posuti sjemenkama sezama 
- Isti postupak ponoviti za preostale 3 kore i zaviti drugu štrucu savijače. 
- Savijaču peći na 200 stupnjeva oko 30 minuta 

- Kada je savijača ispečena izvaditi je iz pećnice i prekriti sa krpom lagano navlaženom hladnom vodom. Prohladiti i poslužiti. 








Fina krckava korica i bogati nadjev, ciklasti :) , ma baš onakav kakav volim, puno cikle posebno aromatična jer je pečena, dodatak maslinovog ulja se jako dobro uklopio, lišće cikle nema posebno jak okus ali lijepo je da se ovdje našlo, svježi sir koji upotpunjava i umiruje ovu kombinaciju ......,, meni je ova savijača bila dovoljna za jedan brzi i lagani subotnji ručak.

Iako mi se cikla svidjela u ovom izdanju znam da će ona verzija na salatu ipak i dalje biti najčešće zastupljena u mojoj prehrani i nikada neću zaboraviti koliko je cikla osim što je ukusna i jako zdrava. Znate ono : "Slaba mi je krvna slika - pa jedi ciklu ! " :) Može i u savijači :) 






Ovaj recept šaljem dragoj Ivi kao moju ulaznicu u ovomjesečni krug igrice Ajme koliko nas je. 

I naravno da nisam zaboravila darivanje obećano u prošlom postu :) Hvala vam na lijepim komentarima i sudjelovanju u odabiru za darivanje. RNG je odradio svoje i : 

True Random Number Generator  11

poklon stiže dragoj Tamari sa bloga What´s for dessert ?  koja je ostavila 11.-ti po redu komentar. 

Draga Tamara čestitam ! Molim te pošalji mi tvoju adresu i knjiga, nožići, ali i neka od mojih marmeladica pokucati će na tvoja vrata :) Dok mi ovih dana gostujemo u tvojoj kuhinji i isprobavamo tvoje recepte nadam se da ćeš  ti u ovoj knjizi naći nešto zanimljivo za isprobati i počastiti se :) 

Broj komentara: 9:

  1. lisce od cikle je meni super! tako ga je jednostavno pripremiti.. ja ga najcesce dinstam kao spinat.. u bronxu ga cesto koristimo u demonstracijama kuhanja jer ljudi obicno ne znaju kako to iskoristiti, a meni uvijek zao kad ga na pijacama moramo bacati.. bas super izgleda ova savijaca =))

    cestitke Tamari =)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pravila sam jelo sa lišćem cvekle,slanutkom i krompirom, ali pitu još nisam.....Uživajte u njoj i neka vam je prijatna. Tamari čestitam!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Branka, ovo ti je bas sjajna ideja! Pokusavam zamisliti ukus i da li bi mi se dopalo... Volim ciklu, pa mislim da bi... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ajme koje veselje :)))))))))) Nisam očekivala da ću ugledati svoje ime :D Hvala na nagradici!

    Lišće od cikle je prekrasno i odlično si se sjetila iskoristiti ga u savijači, sigurno je jako fina! Ciklu nisam jela do prije godinu dana, a ove sam ju godine posadila u vrt i divno mi je uspjela. Nadam se da će tako biti i sljedeće godine pa ću isprobati i ovu savijaču.

    OdgovoriIzbriši
  5. Skroz originalni receptic, ne secam se da sam nekada videla i lisce od cvekle, ovde prodaju samo korencice.:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. zanimljiv receptić i ideja....i još svježi sir u svemu tome...stvarno mi se sviđa...

    OdgovoriIzbriši
  7. Jako mi se sviđa ideja, ovo ću obavezno isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlična ideja za ovaj recept, baš mi se jako sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan recept, a savijača je jako fotogenična. Nekako je najviše volim sirovu na salatu s malo kima, mada mi ni u slatkome nije loša.

    OdgovoriIzbriši